Škoda Auto se jednoznačně hlásí k trendu snižování spotřeby pohonných hmot: downsizing a common rail jsou základními kameny pro efektivní využívání paliva. Již u modelů Fabia GreenLine a Superb GreenLine položila automobilka Škoda základy účinných a zejméOctavia GreenLine doplňuje svou světovou premiérou na autosalonu v Ženevě nabídku vozů s optimalizovanou spotřebou v portfoliu značky Škoda a představujte vysoce efektivní alternativu známých sériových vozů. Opatření k dosažení energetických úspor byla pečlivě sladěna, stejně jako všechny detaily samotných komponentů pro snížení spotřeby. Celek pak přináší vynikající výsledky v oblasti hospodárnosti.

Srdcem modelu Octavia GreenLine je zcela nový motor 1,6 TDI CR DPF, jehož emise CO2 dosáhly hodnot, které byly pro vývoj definovány jako cílové. Výsledkem je pouhých 116 g/km emisí CO2 v kombinovaném cyklu, což odpovídá kombinované spotřebě 4,4 litru nafty na 100 kilometrů. Díky vstřikování common rail se čtyřválcový agregát vyznačuje tichým chodem a silným zátahem. S výkonem 77 kW (105 koní) a maximálním točivým momentem 250 Nm při 1900/min nabízí Octavia GreenLine jízdní výkony více než přiměřené její třídě. Filtr pevných částic je standardní součástí výfukového potrubí a  doplňuje prvky výbavy s pozitivním dopadem na životní prostředí. Octavia GreenLine se stává vedle modelu Fabia GreenLine a Superb GreenLine třetím ekologicky zaměřeným automobilem v nabídce Škoda Auto.

Úpravy a omezení v seznamu standardní i mimořádné výbavy pomáhají udržet pohotovostní hmotnost modelu Octavia GreenLine na nízké úrovni. Díky tomu musí pohonná jednotka uvést do pohybu menší objem hmoty. Vedle toho zajišťují aerodynamické změny na podvozku lepší obtékání vzduchu a montáž pneumatik se sníženým valivým odporem redukuje síly potřebné pro zrychlení, resp. pro udržení vyšší rychlosti vozu. Tyto pneumatiky jsou navíc provozovány s tlakem vzduchu o zhruba 15 procent vyšším.

Řidič modelu Octavia GreenLine není omezován žádnými kompromisy z pohledu praktického využití svého vozu. Užitná hodnota zůstává zachována v plném rozsahu, pouze spotřeba paliva je v porovnání se standardním modelem o 4,5 % nižší.