Zcela ve znamení nového modelu ŠKODA Rapid se nese prezentace značky ŠKODA na pařížském autosalonu 2012. Právě zde slaví tento nový kompaktní vůz svou světovou výstavní premiéru.

S tímto modelem, který jako první představuje kompletně nový ŠKODA design, podává česká automobilka důkaz o důrazu kladeném na modelovou ofenzívu. Od října 2012 bude ŠKODA Rapid uváděna na evropské trhy, aby dále podpořila růstové ambice značky. Dosavadní průběh roku 2012 přitom ukazuje, že automobilka i letos postupuje kupředu vysokým tempem. Dodávky zákazníkům v období od ledna do srpna vzrostly o 8,5 % na novou rekordní hodnotu více než 633 300 vozů. Velmi úspěšně se ŠKODA v sezoně 2012 prezentovala také v oblasti motoristického sportu. Několik týdnů před jejím koncem má značka jisté už dva ze tří titulů.

Velká fotogalerie: Škoda Rapid

S modelem Rapid zahájila ŠKODA AUTO další etapu své modelové ofenzívy. Nový kompaktní rodinný vůz české automobilky je tak zcela logicky také ústředním tématem prezentace značky ŠKODA na pařížském autosalonu. „ŠKODA Rapid je novou třídou značky ŠKODA a má klíčový význam pro naši Růstovou strategii 2018. Po řadě Octavia se Rapid v následujících letech stane naším druhým nejprodávanějším modelem,“ řekl předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Naše nová modelová řada stanovuje měřítka v oblasti kompaktních rodinných vozů. Je opravdová ŠKODA v tom nejlepším smyslu slova: prostorná, elegantní a současně cenově dostupná. Rapid je vůz pro celou rodinu, s chytrými řešeními, technikou na úrovni doby, vysokou hospodárností a skvělým poměrem ceny a nabízené hodnoty,“ dodává Vahland.

ŠKODA Rapid doplňuje modelovou paletu české automobilky v prostoru mezi modely Fabia a Octavia. Mimořádně velkorysou nabídkou prostoru stanovuje Rapid nová měřítka ve své třídě. Žádný jiný vůz v tomto segmentu nenabízí tolik místa pro kolena a nad hlavami cestujících na zadních sedadlech, ani tak velký zavazadlový prostor (550 litrů). „Na svou třídu je Rapid mimořádně všestranný: je elegantní jako sedan a přitom praktický jako kombi,” říká Prof. Vahland.

Automobil plný chytrých řešení

Jako u každého vozu značky ŠKODA je i v případě modelu Rapid kladen mimořádný důraz na praktičnost. Nový model má 19 „Simply Clever“ prvků. Příkladem chytrého řešení je škrabka na led, integrovaná do víčka palivové nádrže. Škrabka má ve voze své pevné místo, takže v zimě odpadá její často nepříjemné hledání. Dalším praktickým řešením je oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru nebo pod sedadlem řidiče umístěný praktický držák výstražné vesty, která je v mnoha zemích součástí povinné výbavy.

Velká fotogalerie: Škoda Rapid

Jako první sériový vůz značky představuje Rapid nový designový jazyk ŠKODA AUTO: svěží, jasný, precizní a nadčasově elegantní. Uprostřed přídě se nachází nové logo značky ŠKODA: okřídlený šíp precizně vyvedený v chromu, umístěný na matně černém pozadí a obkroužený jemnou chromovou linií. Uspořádání mlhovek a světlometů připomíná čtyřlístek. Elegantní boční pohled evokuje siluetu ve stylu kupé a má jasně modelované plochy a linie. Stejně tak i záď představuje jasné linie, svěžest a preciznost: zadní skupinové svítilny mají pro značku ŠKODA typický design ve tvaru písmene C, tentokrát v nové podobě s krystalickým výbrusem.

Pokud jde o bezpečnost, přesvědčuje ŠKODA Rapid rozsáhlou výbavou v oblasti aktivní a pasivní bezpečnosti. Standardem pro země EU je ESC (Electronic Stability Control) a šestice airbagů. Nabídka motorů zahrnuje v Evropě čtyři benzinové a dva vznětové motory. Už při zahájení prodeje bude k dispozici pět variant ve verzi Green tec.

Růstová strategie 2018 přináší výsledky

ŠKODA AUTO i v průběhu roku 2012 přesvědčuje o své dobré kondici. V prvních osmi měsících roku vzrostl počet dodávek zákazníkům o 8,5 % na novou rekordní hodnotu více než 633 300 vozů. Jen v Rusku se odbyt zvýšil o 44,5 %, v Indii o 34,5 %, v Číně o 7,1 % a celkově v Evropě o 5,8 %. Obrat v prvním pololetí 2012 vzrostl o 6,6 % na 5,7 miliard euro, což je nový pololetní rekord, stejně jako provozní výsledek za prvních šest měsíců (449 milionů euro). „Růstová strategie ŠKODA 2018 přináší konkrétní výsledky,“ říká Winfried Vahland. „V prvních osmi měsících jsme dále zlepšili naši pozici na světových trzích a vytvořili podmínky pro pokračování růstového kurzu i v ekonomicky složité době. ŠKODA je úspěšná a vytváří solidní základ pro další růst v následujících letech. Cílem je zvýšit do roku 2018 prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně.“

Důsledná realizace mezinárodní modelové ofenzívy

Při svých růstových plánech sází ŠKODA AUTO na největší modelovou ofenzívu ve své 117leté historii. V příštích letech uvede automobilka v průměru každých šest měsíců na trh jeden nový, nebo přepracovaný model. Vedle tradičních evropských zemí se česká automobilka spoléhá zejména na rostoucí trhy v Rusku, Indii a Číně.

Velká fotogalerie: Škoda Rapid

V Číně – na největším odbytišti vozů ŠKODA – se bude od roku 2013 ve spolupráci s firmou Shanghai Volkswagen vyrábět kompaktní SUV ŠKODA Yeti. V témže roce pak na místní trh přijde čínská verze vozu ŠKODA Rapid. Také v Rusku ŠKODA AUTO dále sází na silný růst. V prvních osmi měsících roku 2012 značka rostla třikrát silněji než ruský trh. Před několika týdny se na moskevském autosalonu představil nový akční model Yeti Sochi – předzvěst sponzorské podpory společnosti ŠKODA AUTO na Zimních olympijských hrách 2014 v Soči. Také zahájení výroby ruské verze modelu ŠKODA Rapid je na dohled: na jaře 2014 bude v závodě společnosti Volkswagen Group Rus v Kaluze zahájena výroba tohoto kompaktního modelu.

Velký potenciál vidí ŠKODA AUTO také na indickém trhu. Už rok v Púně sjíždí z výrobní linky místní varianta vozu Rapid. S indickým kompaktním sedanem je ŠKODA AUTO přítomna v největším segmentu zdejšího automobilového trhu. Indická ŠKODA Rapid je u zákazníků velice oblíbená a záhy po svém uvedení zde byla zvolena rodinným automobilem roku. V prvních osmi měsících roku 2012 připadlo kolem 60 % prodejů značky v Indii právě na tento nový model

ŠKODA v rallye: Vyhlídka na hattrick

Velmi úspěšná je letos značka ŠKODA také na soutěžních tratích. V rallyové sezoně 2012 má již téměř jistý hattrick. Ve dvou soutěžích je už jisté, že zvítězí posádky továrního týmu ŠKODA Motorsport. Juho Hänninen a Mikko Markkula si dopředu zajistili titul mistra Evropy v rallye. Mezinárodní mistrovství České republiky pak opanovala posádka Jan Kopecký – Pavel Dresler. Navíc je ŠKODA jasně v čele hodnocení značek seriálu IRC a směřuje ke třetímu titulu v řadě. Andreas Mikkelsen z týmu ŠKODA UK MOTOSPORT je navíc v poháru v IRC na prvním místě v aktuálním hodnocení jezdců. S dosavadními výkony v letošní sezoně tak značka ŠKODA navazuje na úspěchy předchozích let.