Kabriolet ŠKODA Felicia startuje na Hamburg-Berlin-Klassik

S elegantním kabrioletem ŠKODA Felicia z roku 1961 se ŠKODA zúčastní pátého ročníku závodu Hamburg-Berlin-Klassik.

Hamburg-Berlin-Klassik se koná každý rok a patří od svého prvního startu v roce 2008 k nejvýznamnějším veteránským akcím v Německu. Startovní výstřel zazněl 20. září 2012 v hamburském přístavu. Cíl je 22. září v Berlíně. Účastní se historicky cenné vozy, které byly vyrobeny před rokem 1990. Pořadatelem je časopis Auto Bild Klassik.

ŠKODA Felicia

51 let starý kabriolet Felicia pochází z historické sbírky ŠKODA v Mladé Boleslavi. Se svým atraktivním barevným provedením, elegantním tvarem a výraznými ploutvemi na zádi jde o automobilový šperk. Krémový interiér perfektně ladí s modrozelenou barvou karoserie. Čtyřválcový motor o zdvihovém objemu 1.089 cm3, který je umístěn podélně vpředu, dosahuje výkonu 50 koňských sil. Maximální rychlost pouze 930 kg vážícího kabrioletu je okolo 130 km/h.

V letech 1959 až 1964 bylo vyrobeno celkem 15.000 vozů ŠKODA Felicia. Kromě skládací střechy byla v nabídce také varianta s pevnou střechou. Do dnešních dnů se zachovalo jen málo kabrioletů v původním stavu. Auto, které nastupuje k závodu Hamburg-Berlin-Klassik 2012, bylo nákladně renovováno v restaurační dílně muzea ŠKODA.

Základem pro vůz ŠKODA Felicia byl roadster ŠKODA 450 z roku 1957 – otevřená verze uzavřeného vozu ŠKODA 440, takzvaného ‚Spartaka‘ (rok výroby 1955), respektive vozu ŠKODA 445 (z roku 1957). Zatímco modely 440 a 445 dostaly v roce 1959 po úpravě vzhledu název Octavia, byl roadster 450 přejmenován na Felicia. Nový název, odvozený z latiny (felix = šťastný), tedy lze volně přeložit jako ŠKODA „šťastná“. V roce 1961 dostala ŠKODA Felicia nový interiér a charakteristické zadní ploutve.

Hamburg-Berlin-Klassik

Třídenní Hamburg-Berlin-Klassik se letos koná popáté. Na start závodu, známém také jako „rallye severu“, dorazí 180 oldtimerů a youngtimerů. Účastnické posádky rally tvoří fanoušci historických vozů, sběratelé, prominenti, ale i studenti.

Akce je otevřená pro každého účastníka, předpokladem je historicky cenný automobil, který byl vyroben před rokem 1990. Povoleny jsou tří- a čtyřkolová vozidla, která odpovídají předpisům ve Spolkové republice Německo. Přibližně 750 kilometrů dlouhá trasa vede z Hamburgu přes krásné vedlejší silnice severního Německa a meklenburskou jezerní plošinou až do Berlína.