ŠKODA v květnu pokračovala v celosvětovém růstu

› Nejlepší květen v historii: 96 700 dodávek vozů zákazníkům (plus 4,5 procenta)
› Mezinárodní úspěch: ŠKODA rostla v Evropě, Rusku i v Číně
› Úspěšný model: ŠKODA SUPERB – meziročně dvojnásobný odbyt (plus 110,2 procenta)

ŠKODA SUPERB

ŠKODA v květnu zvýšila své celosvětové dodávky zákazníkům o 4,5 procenta na 96 700 vozů (květen 2015: 92 500). Byl to nejlepší květen v historii podniku. Značka si polepšila především v Evropě (plus 8,2 procenta), Rusku (plus 23,7 procenta) a Číně (plus 2,4 procenta). Jako trefa do černého se i nadále projevuje nová ŠKODA SUPERB, která svůj odbyt oproti minulému roku více než zdvojnásobila (plus 110,2 procenta).
„Jsme rádi, že pozitivní trend posledních měsíců pokračoval i v květnu,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. „Výrazný růst v Evropě a v dalších regionech potvrzuje, že naše omlazená modelová paleta je na trhu pozitivně přijímána. Zejména nová ŠKODA SUPERB a YETI zaznamenaly vysokou poptávku ze strany zákazníků,“ dodává Eichhorn.

V západní Evropě ŠKODA ve srovnání se stejným měsícem loňského roku zaznamenala opět nárůst a dodala svým zákazníkům 41 100 vozů (plus 6,5 procenta) – o 2 500 více než v květnu 2015. V Německu, na druhém nejsilnějším trhu, rostla ŠKODA dvouciferným tempem (plus 10,8 procenta; 15 500 vozů). S tržním podílem 5,4 procenta si ŠKODA udržela pozici nejlepší importované značky. Silného růstu dosáhla česká automobilka také v Belgii (1 800 vozů; plus 19,8 procenta), Itálii (2 000 vozů; plus 23,9 procenta), Irsku (500 vozů; plus 22,1 procenta), Nizozemsku (1 200 vozů; plus 27,6 procenta), v Norsku (700 vozů; plus 15,2 procenta) nebo v Rakousku (2 000 vozů; plus 11,0 procent).

Téměř ve všech zemích střední Evropy prodeje rostou. Značka si v regionu celkově polepšila o 10,4 procenta na 16 600 vozů (květen 2015: 15 000). Na domácím českém trhu zvýšila ŠKODA oproti květnu minulého roku svůj odbyt o 11,9 procenta (8 100 vozů). Odbyt rostl také v Polsku (4 800 vozů; plus 7,6 procenta), Slovensku (1 700 vozů; plus 7,7 procenta), Slovinsku (600 vozů; plus 9,0 procent) a Maďarsku (1 000 vozů; plus 28,8 procenta).

Na trzích východní Evropy bez Ruska si ŠKODA udržuje úroveň loňského roku s 3 200 prodanými vozy. V Rusku počet dodávek zákazníkům výrazně roste: po 3 800 vozech ve stejném měsíci minulého roku vzrostly prodeje o 23,7 procenta na 4 700. Výrazný růst zaznamenala ŠKODA v Bulharsku (300 vozů; plus 19,9 procenta) a na Ukrajině (300 vozů; plus 247,4 procenta). Prodeje rostly i v Pobaltí (600 vozů; plus 3,7 procenta) a Srbsku (500 vozů; plus 4,5 procenta).

Číně, největším odbytišti značky ŠKODA, vzrostl počet dodávek zákazníkům o 2,4 procenta na 24 200 vozů (květen 2015: 23 700). Růstu dosáhla ŠKODA kromě toho také na Novém Zélandu (100 vozů; plus 17,0 procent) a na Tchaj-wanu (400 vozů; plus 30,5 procenta). O 15,0 procent si ŠKODA polepšila v Izraeli, kde automobilka prodala 2 100 vozů (květen 2015: 1 900). Dvouciferný růst zaznamenala značka ŠKODA navíc i v Turecku (2 500 vozů; plus 14,3 procenta).

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v květnu 2016 (v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):
ŠKODA CITIGO (prodej pouze v Evropě: 2 900; -13,0 %)
ŠKODA FABIA (17 800; -0,1 %)
ŠKODA RAPID (18 300; +2,2 %)
ŠKODA OCTAVIA (36 600; -2,2 %)
ŠKODA SUPERB (12 500; +110,2 %)
ŠKODA YETI (8 500; +9,5 %)