O tom, že Škoda auto přijala do svých řad nového šéfdesignéra od nás již víte. My jsme si pro vás dnes připravili krátký přehled toho, co Oliver Stefani za svou designérskou dobu vytvořil a jaké jeho díla dnes běžně potkáváme na silnicích.

Stefani pracoval od roku 1992 v koncetnu Volkswagen, kde vystřídal různé pozice v různých značkách. Objevil se například i u Seatu či u Audi. Ovšem v roce 2002 se opět vrátil zpět k mateřskému VW, kde do nedávna působil jako vedoucí designu exteriéru. Z toho vyplývá, že se podílel na designování velké spousty posledních modelu od VW od těch nejmenších, až po ty největší a nejextravagantnější.

Mezi tyto modely patří Sharan, Passat, Tiguan, Golf nebo Up!. Právě na těchto modelech se Stefani podílel skutečně velkou měrou a můžeme tak říci, že jejich design je výsledkem především jeho snažení. Dále spolupracoval na modelech jako Jetta a také na Atlasu, tedy velkém SUV určeném pro severoamerický trh a Čínu.

Poslední roky jeho působení se však nesly především ve jménu tvoření konceptů rodiny I.D.,  tedy konceptů elektrických automobilů představujících budoucnost celé značky Volkswagen. Za vůbec největší úspěch lze považovat model I.D. Buzz, tedy moderní pojetí klasického hippie Busíku, tedy Typu 2, což byla dodávka postavená na základech legendárního brouka.

Sám Stefani je známý pro své otevřené názory a sebekritiku. Například na adresu Passatu CC přiznal, že pro něj bylo velmi těžké nalézt kompromis mezi dostatečně prostorným interiérem a nízkou karoserií a nakonec upřednostnil interiér.

Známe také vozy, které Stefani obdivuje. Přiznává, že mu imponují Jaguáry a to zejména Jaguár D-Type a Jaguár XK-SS, na kterých ho fascinují především jejich tvary. Dokonce přiznal, že jeden čas mu v kanceláři visely obrazy těchto modelů.