Vedené designového oddělení Audi vypustilo do světa několik detailů o novém modelu, který se má stát výstavní skříní koncernové elektromobility.

Audi a jeho vůz zítřka

Landjet je součástí rozšířenějšího projektu Artemis. Pod velkými jmény se ukrývá zbrusu nový elektromobil, přetékající luxusem i pokrokovými technologiemi. Na jeho tvorbě se podílí také designér MArc Lichte, který nyní o projektu prozradil některé detaily.

Připoměl, že vůz je od začátku koncipován tak, aby zvládl dlouhé vzdálenosti bez lidského zásahu. V praxi by se tedy mělo jednat o elektromobil, s velkou kapacitou baterie, slušným dojezdem a schopnostmi autonomní jízdy vyšší úrovně. Designér si zároveň neodpustil poznámku, že vzhled vozu bude naprosto jiný a revoluční.

Projekt je sice zastřešen automobilkou Audi, ovšem Koncern jej chce následně rozporcovat mezi své další automobilky. Novinka by tak mimo čtyř kruhů měla jezdit také pod Bentley a Porsche. V Ingolstadtu a Stuttgartu již tedy aktuálně pracují na modulární platformě, na které budou stát elektromobily s označením PPE.

Zajímavostí je rozhodně karosářské provedení celého vozu a i jeho koncepce sedadel. Landjet by totiž měl disponovat hned třemi řadami, což je standard u velkých SUV či MPV, nikoli však luxusních sedanů. Tvůrci se opírají o fakt, že elektrický pohon zabere ve voze méně místa než konvenční pohonná jednotka. Třetí řada sedadel by se tak měla bez problému vejít.

Audi před pár lety představilo ve Frankfurtu koncept Aicon, který byl taktéž zpracování elektrického sedanu schopného páté úrovně autonomní jízdy. Jeho dojezd byl 800 kilometrů, ovšem vešli se do něj pouze čtyři pasažéři. Ovšem délka 5,5 metru prozrazuje, že i sem by se třetí řada sedadel vešla bez problému.

Design automobilu v současné chvíli ještě není zcela hotov. Oficiálně by měl být představen v roce 2024, přičemž sériové vozy by měly vnukat v Hannoveru.