Cadillac v průběhu let vybudoval několik úžasných konceptů, včetně velkolepého Cien z roku 2002 s bouřlivým V-12. Stroj s motorem uprostřed se bohužel nikdy nedostal do výroby, ale luxusní značka General Motors se nevzdala uvedení superauta – nebo dokonce hyperauta. Šéf designu GM otevřeně přiznal, že má zájem o myšlenku vlajkového modelu s výkonem.

Cadillac touží po superautě

V rozhovoru pro australský časopis Carsales Michael Simcoe řekl: “Mohli bychom postavit hypercar? Ano. Chtěli bychom ho postavit? Ano. Stavíme ho? To by bylo příliš mnoho.” Dodal, že horký model nemusí být nutně plně elektrický, ale nevyloučil ani čistý elektromobil.

Udržet ICE při životě by dávalo smysl vzhledem k tomu, že závodní auto V-Series.R má V-8. Navíc ambice značky ve Formuli 1 s Andrettim implikují V-6. Andretti Cadillac se zaměřil na start v roce 2026 poté, co FIA odmítla nabídku týmu závodit v roce 2025. V roce 2026 budou platit nové předpisy pro motory, které budou vyžadovat používání pouze udržitelných paliv. Stojí za zmínku, že GM se stane výrobcem pohonných jednotek až v roce 2028, takže na první dvě sezóny F1 by se Andretti Cadillac musel spojit s dodavatelem motorů.

Hypercar s erbem Cadillacu by nebyl tak zvláštní nápad, protože existují precedenty s koncepčními vozy. Nejen Cien, ale také šestnáctistovka z roku 2003 s masivním motorem V-16. Pokud Ford může úspěšně prodat Mustang GTD za 325 000 dolarů, proč by nemohl Cadillac dostat nějakou tu akci? Mustang sice není hypercar, ale vysoce výkonný Caddy by stál za pokus. Ford měl šestimístné GT a našel kupce pro všechny.

Michael Simcoe samostatně hovořil s CarExpert o běžných autech a o tom, jak SUV představují „nutné zlo“. Tvrdí, že “převzali trh, protože jak svět kolem vás začíná růst, chcete být jeho součástí také. Všichni ostatní sedí ve vozidlech výš, musíte to udělat taky. Pohodlný, racionální nákup.”

Navzdory nekončícímu boomu prodejů zvednutých vozidel zůstává Cadillac oddán sedanům. Šéf designu GM uvedl, že „někdy v budoucnu“ bude uveden na trh nový model, který se připojí k Celestiqu. Opulentní vlajková loď za 340 000 dolarů technicky není sedan, ale spíše nadrozměrný liftback s praktičtějším víkem zavazadlového prostoru.

Simcoe se domnívá, že sedany jsou nejen hezčí a lepší na řízení než crossovery, ale jsou také aerodynamicky efektivnější, protože jezdí níže k zemi. Ačkoli jsou ve Spojených státech k dispozici pouze CT4, CT5 a Celestiq, Cadillac stále prodává CT6 v Číně, kde se stále daří kdysi tradičnímu stylu karoserie. Mateřská společnost GM prostřednictvím své divize Buick má také LaCrosse, Regal a Verano – žádný z nich není nabízen v USA.