Největším inzerentem v tomto roce byla automobilka Hyundai, která utratila za reklamu přes 356 milionů korun.

Kdo je další?

Druhou automobilkou je Volkswagen, který do reklamy investoval 276 milionů korun a na třetím místě se nachází Renault, který vynaložil 215 milionů korun.

Možní jste také čekal Škoda Auto, ovšem ta je na žebříčku inzerujících automobilek až na šestém místě se 171 miliony korun investovaných do propagace sebe a svých vozů. Je to méně než polovina rozpočtu konkurenční Hyundai.

I přesto však nadále setrvává Škoda nejrozšířenější automobilovou značkou v českých domácnostech a to s celkovým 30% podílem. Druhou automobilkou je Renault, která má světe div se již jen 7% a dále je Volkswagen, Ford a Peugeot, kteří mají shodně po šesti procentech.

Další zajímavé statistiky

Škodu navíc považuje za nejlepší značku hned 23% respondentů, za ní následuje Volvo se šesti procenty a Mercedes-Benz s procenty pěti.

Celkem řídí osobní automobil alespoň třikrát do týdne 53 procent Čechů a ve větší míře se jedná logicky o obyvatele vesnic. Častěji jsou řidiči muži a pokutu platilo v posledním roce 19% řidičů. Nejčastější výše byla do 500 korun.