ŠKODA AUTO představuje nejmladší paletu vozů 4×4 všech dob

Současná paleta vozů 4×4 značky ŠKODA je silná jako nikdy před tím. S moderním pohonem všech kol nabízí vozy mladoboleslavské automobilky optimální jízdní vlastnosti a bezpečnost v nejrůznějších situacích. ŠKODA AUTO aktuálně nabízí pět modelů 4×4: Octavi

4×4 se znakem ŠKODA

Značka ŠKODA tak v příslušných segmentech disponuje nejmladší a nejširší nabídkou modelů s pohonem všech kol v Evropě. Na konci srpna 2014 začne prodej nového vozu Octavia Scout, který byl představen na letošním autosalonu v Ženevě. Tím se nabídka „čtyřkolek“ značky ŠKODA rozšíří na šest modelů.

„Naše paleta 4×4 je nejsilnější v historii značky,“ říká předseda představenstva mladoboleslavské automobilky Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Tím ŠKODA prokazuje svou kompetenci jako výrobce vozů s pohonem všech kol pro rodinu, reprezentaci i volný čas. Od roku 2008 jsme objem prodejů ‚čtyřkolek‘ ztrojnásobili a jejich podíl v rámci relevantních modelových řad vzrostl na více než 20 %. Tím naše moderní paleta modelů 4×4 významně přispívá k dalšímu růstu společnosti.“

Od roku 1999, kdy se ŠKODA AUTO stala úspěšným hráčem v segmentu 4×4, do roku 2013 dodala mladoboleslavská značka zákazníkům na celém světě přibližně 386 400 automobilů s pohonem všech kol. Mezi lety 2008 a 2013 česká značka ztrojnásobila své roční prodeje „čtyřkolek“ na 60 100 vozů. Od ledna do dubna 2014 pak dodala firma zákazníkům na celém světě dalších 24 400 vozů ŠKODA s pohonem všech kol.

Z pohledu celkových čísel je nejprodávanější modelovou řadou značky ŠKODA v provedení 4×4 Octavia (od roku 1999 do dubna 2014: 219 900 vozů). Silnou dvojkou je Yeti (od roku 1999 do dubna 2014: 144 400 vozů), následovaný nejvyšší řadou Superb (od roku 2008 do dubna 2014: 46 500 vozů).

Inteligentní pohon všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex

Vozy značky ŠKODA disponují nejmodernějšími verzemi pohonu všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex. Ty pracují inteligentně, přesně a mimořádně rychle díky elektronicky řízené mezinápravové lamelové spojce, která dovoluje flexibilně a plynule distribuovat tok točivého momentu mezi přední a zadní nápravou.

Ztráta trakce je téměř vyloučena, řídicí jednotka permanentně propočítává ideální hnací moment pro zadní kola na základě aktuálních jízdních podmínek. Například při brzdění motorem nebo plynulé jízdě po dálnici je poháněna primárně přední náprava. V konečném důsledku tak systém 4×4 ve vozech ŠKODA šetří palivo.

ŠKODA Octavia Combi 4×4: Třída sama pro sebe mezi „čtyřkolkami“

V polovině roku 2013 byla uvedena na trh třetí generace modelu Octavia Combi 4×4 a ihned upoutala pozornost vyváženými jízdními vlastnostmi. Nabídka motorů obsahuje dva naftové agregáty (1,6 TDI/77 kW a 2,0 TDI/110 kW) a jeden benzinový motor (1,8 TSI/132 kW). Jejich spotřeba je v průměru o 14 % nižší, než u obdobných jednotek předchozí generace.

ŠKODA Superb 4×4 a Superb Combi 4×4: Ještě lepší vlajková loď

V segmentu manažerských vozů s pohonem všech kol oslovují náročné zákazníky modely ŠKODA Superb 4×4 a Superb Combi 4×4. Od roku 2008 (Superb 4×4), resp. od r. 2009 (Superb Combi 4×4) se pro „čtyřkolkovou“ variantu vlajkové lodi značky ŠKODA rozhodlo přibližně 46 500 zákazníků.

V polovině roku 2013 prošly vozy ŠKODA Superb a Superb Combi modernizací. Ta se odrazila nejen ve svěžejším designu, ale třeba také v optimalizované spotřebě. Atraktivnější je též nabízená technika. Agregát 2,0 TDI/125 kW je od modernizace možno získat v žádané kombinaci pohonu všech kol s automatickou převodovkou DSG. Celkem je tak systém pohonu 4×4 u vozů Superb k dispozici pro dvě benzinové a dvě naftové motorizace.

ŠKODA Yeti a Yeti Outdoor: Dvě nové designové varianty

Od konce roku 2013 je ŠKODA Yeti nově k dispozici ve dvou designových variantách. Elegantní ŠKODA Yeti míří do ulic měst, zatímco dobrodružně laděný Yeti Outdoor přímo vyzývá k výletům mimo zpevněné cesty.

Systém pohonu všech kol lze u obou modelů Yeti kombinovat se čtyřmi motorizacemi: 1,8 TSI/118 kW, 2,0 TDI/81 kW, 2,0 TDI/103 kW a 2,0 TDI/125 kW. Nejsilnější naftový agregát, který je s pohonem všech kol dodáván standardně, je možno od modernizace objednat také v kombinaci s dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou DSG.